سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

جزئیات کامل Smart Grip (دیجیتال)

 

دستگیره هوشمند یا دسته های دیجیتال قفل هایی هستند که با جریان الکتریکی کار می کنند، از جمله باتری های لیتیومی یا باتری های قلمی. قابل نصب بر روی تمامی درب ها مانند درب چوبی، درب فلزی، درب ضد سرقت و درب شیشه ای. روش ها و امکانات مختلف شناسایی مدل ها جدا شده اند و می توانیم مدل و قالب را با روش تشخیص دلخواه و همچنین ریموت کنترل تهیه کنیم. روش نصب نیز بسیار ساده و با تعویض آن بر روی انواع قفل می باشد. علاوه بر روش های شناسایی، کنترل دسترسی نیز وجود دارد. مدل، این محصولات را می توان به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تهیه کرد، ما هر نوع را تست خواهیم کرد. با دیلاک همراه باشید.


قفل های الکترونیکی به دو صورت عمل می کنند:

قفل الکترونیکی مستقل (مستقل)

در نوع خاصی از قفل الکترونیکی، پس از دریافت اطلاعات ورودی صحیح کاربر مانند کارت، رمز عبور، اثر انگشت، تشخیص چهره و ... فرمان الکتریکی به موتور قفل باز می شود.

قفل های الکترونیکی در این نوع محصولات دارای سه عملکرد هستند:

موتور به طور خودکار حلقه های قفل را باز و بسته می کند:

این نوع دستگیره دارای یک موتور با چرخ دنده های فلزی یا پلاستیکی در داخل بدنه قفل می باشد که پس از دریافت فرمان الکتریکی جهت عقب کشیدن زبانه و باز شدن در می چرخد. در میان آنها، زبانه قفل الکترونیکی از مواد سبک ساخته شده است تا اصطکاک با بدنه داخلی را به حداقل برساند. دلیل آن این است که زبانه موتور به دلیل مشکلات درب یا مشکلات مکانیکی باز یا بسته نمی شود.

ماشین های نیمه اتوماتیک:

موتور به طور خودکار اهرم داخل قفل الکترونیکی را به کار می اندازد. به طوری که کاربر می تواند با کشیدن دسته قفل را باز کند. در این نوع محصول که نیمه اتوماتیک محسوب می شود. فشار محیطی تأثیر بسیار کمی بر رکورد دارد. در این قفل های دیجیتال زبان سنگین تر است و قدرت و قدرت بسیار بیشتری دارد. جنس زبانه این محصولات معمولا از فولاد آلیاژی است.

موتور تمام اتوماتیک است و با چرخاندن هاب کار می کند:

در این دسته بندی محصول، موتور روی بدنه دسته داخلی است نه داخل قفل الکترونیکی. در این سیستم یک موتور بزرگ ایجاد می شود که به گیربکس مکانیکی متصل می شود و پس از دریافت فرمان الکتریکی به هاب قفل متصل می شود. برگه ها را با عملیات باز می کند. در این برنامه، قدرت بالاتر از مدل اول است و زبانه ها قدرت بهتری خواهند داشت. اما مقاومت در برابر استرس محیطی 30 درصد کمتر از گروه نیمه اتوماتیک است. اما این محصولات به طور خودکار کار می کنند.

هر سه مدل این محصولات مستقل هستند و نیازی به ارتباط با دستگاه دیگری که از سیستم تشخیص هویت (صفحه کلید، اثر انگشت، تشخیص چهره، کارت، ریموت کنترل و ...) برق می گیرد، ندارند. منبع تغذیه قفل الکترونیکی معمولا باتری است. باتری های قلمی یا باتری های لیتیومی رایج ترین انواع باتری های قابل استفاده در این گروه کالایی هستند. این قفل های الکترونیکی نیازی به سیم کشی ندارند. بر روی انواع درب از جمله درب حیاط و منزل نصب می شوند. آنها نیازی به دریافت و ارسال اطلاعات از طریق کابل ندارند و از محبوب ترین انواع قفل هستند. با خرید قفل الکترونیکی و قفل دیجیتال می توانید خانه خود را امن و مجلل کنید.

قفل های الکترونیکی وابسته و غیر مستقل.

این گروه از محصولات دارای سیستم چند منظوره هستند:

سیستم دریافت اطلاعات که اغلب دارای ترکیبی از صفحه کلید، اسکنر اثرانگشت، کارت خوان، ریموت کنترل، تشخیص چهره و ... می باشد.منبع برق که اغلب DC یا باتری است توسط سیم به پنل دریافت اطلاعات متصل می شود. سیستم عامل یا قفل داخل درب که شامل تنوع زیادی می باشد و جریان الکتریکی را از سیم عبور می دهد و بر اساس دستگاه عملیات باز شدن را انجام می دهد. سیم ها و کانکتورهایی که وظیفه انتقال جریان های الکتریکی و الکترونیکی را بر عهده دارند. این سیستم نیز در دسته قفل های الکترونیکی قرار می گیرد. سیستم های کنترل دسترسی یکی از بارزترین نمونه ها هستند. درب ورودی بیمارستان، درب ورودی اداری، درب ورودی مسکونی با آیفون تصویری و ... از این نوع محصولات می باشد.

قفل الکترونیکی

قفل های الکترونیکی انقلابی عظیم در صنعت قفل و سخت افزار جهانی ایجاد کرده اند. این نوع قفل نیاز مالک را به حمل قفل مکانیکی بی نیاز می کند. قفل ها و نگهدارنده های الکترونیکی سیستم های تشخیص متفاوتی دارند. برخی از آنها با یک کد 4-12 رقمی باز می شوند. سایرین با کارت برنامه ریزی شده باز می شوند. برخی دارای اسکنر اثر انگشت و بیومتریک، برخی دارای کنترل از راه دور، برخی دارای تشخیص چهره، و برخی از برندها مانند ALOCK حتی دارای محصولات باز کردن قفل ترکیبی صورت، کف دست و اثر انگشت هستند، و برخی از مدل ها می توانند از انواع چشم و شخص پشت در در صفحه قفل استفاده کنند.

در این سیستم ها تدابیری برای جلوگیری از هک و رفع مشکلات اتخاذ شده است.

برای جلوگیری از هک رمز عبور، یک تابع خیالی یکپارچه شده است. در این صورت کاربران می توانند رمز اصلی خود را در پسوردهای مختلف مخفی کنند.

برای جلوگیری از هک شدن اثر انگشت، از اسکنرهای بیومتریک با قابلیت تشخیص اثر انگشت یک فرد زنده استفاده شده است.

از کارت های رمزگذاری شده برای جلوگیری از هک شدن کارت ها استفاده می شود.

آنها از یک سنسور سه بعدی با یک سنسور تشخیص حرکت برای شکستن تشخیص چهره استفاده می کنند.

برای جلوگیری از هک شدن تمامی سیستم ها با روش های احراز هویت دو مرحله ای

آنها از 2FA (2-Factor Authentication) استفاده می کنند. در این صورت قفل و دسته الکترونیکی با استفاده از ترکیب دو ابزار باز می شود. شخص نمی تواند آن را با اثر انگشت، رمز عبور یا رمز عبور باز کند. آنها باید همزمان از دو ابزار مانند اثر انگشت و رمز عبور یا چهره و کارت استفاده کنند.